Wdrożenie systemu compliance w organizacji obejmuje: powołanie odpowiednich zespołów i stanowisk dedykowanych do zajmowania się tą problematyką, szereg działań, procedur i rozwiązań organizacyjnych, których zadaniem jest zapobieganie występowaniu ryzyka natury prawnej i wizerunkowej. Obejmuje to działania z zakresu prawa, zarządzania i audytu, zarządzania ryzykiem oraz z zakresu controllingu i etyki biznesu.
Złożone otoczenie prawne oraz ryzyko niezgodności z przepisami prawa i spowodowanych tym strat finansowych oraz wizerunkowych sprawia, że wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów ds. compliance w coraz większej liczbie przedsiębiorstw, zwłaszcza średnich i dużych oraz instytucji finansowych (głównie banków).
Wykłady, ćwiczenia
Organizator: Kolegium Nauk Społecznych
e-mail: studiapodyplomowe@ur.edu.pl
mgr Paulina Łabaziewicz
tel.: +48 17 872 11 48
e-mail: plabaziewicz@ur.edu.pl
mgr Iwona Grzegorzak
tel.: +48 17 872 10 96
e-mail: igrzegorzak@ur.edu.pl
Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie formułowania polityki compliance, wspierającej kierownictwo wyższego szczebla organizacji w realizacji jej celów biznesowych poprzez działania zmierzające do zapewnienia zgodności funkcjonowania z przepisami prawa oraz zasadami etyki.