Coaching menedżerski

Offer image
Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów jest przygotowanie szeroko rozumianej kadry kierowniczej, do skutecznego zarządzania kompetencjami pracowników w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania coachingu. Program studiów integruje dorobek nauk o zarządzaniu, pedagogiki oraz psychologii w celu kształcenia kompetencji menedżerskich, przydatnych w funkcjonowaniu instytucji oraz przedsiębiorstw. Wiedza z różnych obszarów nauki dotycząca zachowania człowieka w organizacji jest podstawą do rozwoju kompetencji coachingowych, ćwiczonych z licencjonowanymi coachami na zajęciach praktycznych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe kierowane są do menedżerów wszystkich szczebli; przedsiębiorców i właścicieli firm; pracowników działów personalnych; osób odpowiedzialnych za rozwój pracowników w organizacji; osób mających kontakt z klientem; doradców zawodowych, trenerów i konsultantów; specjalistów i ekspertów różnych branż; pedagogów i psychologów; osób nastawionych na samorozwój, zdobywanie nowej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie osiągania celów osobistych i zawodowych; osób chcących wykonywać zawód coacha.

Semestr I

  1. Trening interpersonalny
  2. Kompetencje coacha
  3. Kształtowanie relacji coachingowej – kontrakt, interakcja
  4. Teoria coachingu – coaching systemowy
  5. Przywództwo w organizacji
  6. Komunikacja interpersonalna a coaching
  7. Motywacja pracownika a coaching
  8. Metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w coachingu

Semestr II

  1. Coaching grupowy i zespołowy
  2. Rola coachingu w kształtowaniu strategii rozwoju organizacji
  3. Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa dla coachów
  4. Nurty i nowe podejścia w coachingu
  5. Etyka w pracy coacha
  6. Mentoring
  7. Coach jako zawód
  8. Seminarium
  9. Warsztaty

Koncepcja zajęć opiera się głównie na warsztatach pozwalających na poznanie własnych zasobów, rozwój umiejętności interpersonalnych, postawienie celów i wdrożenie planów działania na drodze do ich osiągnięcia głównie w organizacjach.

Obsługa administracyjna studiów

mgr Magdalena Janczyło,

tel. +89 524 55 56, tel. kom. 882 788 008

e-mail: wne.podyplomowe@uwm.edu.pl

Organizator: Wydział Nauk Ekonomicznych

Uczestnik otrzymuje:

świadectwo ukończenia studiów podyplomowych 

Wiedza:

absolwent zna i rozumie:

  • teorie oraz ogólną metodologię procesu coachingu, prowadzenie sesji, zasady
  • charakter, miejsce i znaczenie coachingu w organizacji, rolę coachingu w doskonaleniu organizacji
  • zasady zarządzania coachingiem w organizacji, zasady etyczne, coachingowy styl kierowania
  • pojęcie i różne rodzaje coachingu oraz metod ich zastosowania;
  • zasady i cele pracy coacha, zasady funkcjonowania organizacji
  • funkcjonowanie organizacji skupiających coachów w kontekście doskonalenia programów szkoleniowych, doradztwa

Umiejętności:

absolwent potrafi:

  • wyszukiwać informacje odnośnie coachingu i modeli implementacji w organizacji
  • rozpoznawać problemy organizacyjne w przedsiębiorstwach w obszarze podprocesów organizacyjnych
  • przeprowadzić sesję coachingową z klientem, zaplanować model kompetencyjny w organizacji
  • interpretować komunikaty werbalne i niewerbalne pracowników; stosować podczas komunikacji aktywne słuchanie
  • planować i realizować coaching poprzez ciągłe doskonalenie umiejętności coachingowych
  • planować i organizować coaching indywidualny oraz zespołowy w organizacji
  • w sposób pogłębiony wyznaczać kierunki rozwoju osobistego i samokształcenia w akresie obronności wwymiarze interdyscyplinarnym

Kompetencje społeczne:

absolwent jest gotów do:

  • rozpoznania sytuacji wymagających interwencji coacha; doceniania znaczenia kompetencji miękkich w pracy coacha
  • określenia wzajemnej zależności między zjawiskami oraz procesami organizacyjnymi a kierunkami rozwoju coachingu
  • krytycznej analizy i oceny nowych podejść i nurtów związanych z coachingiem propagowania najlepszych rozwiązań związanych z coachingiem
  • propagowania zasad coachigowych w organizacji, podejmowania inicjatyw związanych z doskonaleniem procesów w organizacji kreatywności w organizacji
  • odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej coacha i wymagania tego od innych; dbałości o dorobek i tradycje zawodu
  • korzystania z mediów społecznościowych w celu pozyskania i upowszechniania wiedzy z zakresu coachingu