3100,00 zł
18 paź 2025 - 30 cze 2026
Online

Administracja samorządowa

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

18 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Online

Czas trwania:

255 godz.

Cena:

3100,00 zł

Dodatkowe informacje
Kierownik studiów: dr Ryszard Kozioł

Termin rejestracji elektronicznej: 2025-06-01 - 2025-09-28

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień zarządzania strategicznego, w szczególności z zarządzania zmianą (procesami reform i modernizacji administracji) jakości administracji oraz z zarządzaniem zasobami administracji (ludzkimi, materialnymi i finansowymi). Znaczną uwagę poświęca się dostosowaniu umiejętności słuchaczy do funkcjonowania na polu administracji lokalnej i krajowej w warunkach członkostwa Rzeczpospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
Kategorie:

Studia kierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim, które pracują w administracji rządowej i samorządowej, jak również do osób pragnących związać swoją przyszłość zawodową ze sferą administracji publicznej.

Absolwent jest przygotowany do pracy na różnych szczeblach administracji samorządowej oraz w różnych obszarach aktywności wspólnot lokalnych.

  • Podstawy prawa konstytucyjnego RP
  • Wybrane zagadnienia prawa administracyjnego
  • Ustrój prawny samorządu terytorialnego
  • Status prawny pracowników samorządowych
  • Podstawy organizacji i zarządzania
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Prawo zamówień publicznych
  • Współpraca międzysektorowa
  • Europejskie systemy władzy lokalnej
  • Postępowanie administracyjne i sądowo-administracyjne
  • Programowanie rozwoju lokalnego
  • Finanse lokalne i gospodarka finansowa samorządu terytorialnego
  • Podstawy negocjacji
  • Nowoczesna administracja samorządowa
  • Podstawy marketingu
  • Prawo do informacji publicznej i ochrona danych osobowych

Kontakt:

12 662 74 80

 rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów

Wiedza:

  • Posiada wiedzę (o charakterze prawniczym i administracyjnym) z zakresu prawa konstytucyjnego, a w szczególności zasad ustroju politycznego, terytorialnego, społecznego i gospodarczego RP.
  • Rozpoznaje i charakteryzuje różne rodzaje struktur oraz instytucji, a w szczególności: państwo i jego organy, formy administracji publicznej, szczeble samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe.
  • Rozróżnia funkcje i cele wyżej wymienionych struktur, a także posiada wiedzę o normach, zasadach i regułach ich funkcjonowania.
  • Dysponuje wiedzą z zakresu ustroju, organizacji i zarządzania w systemie samorządu lokalnego i regionalnego.
  • Rozumie status prawny pracownika samorządowego, zna jego prawa i obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów.
  • Dysponuje wiedzą prawniczą, administracyjną i menedżerską w zakresie organizowania działalności lokalnej.
  • Zna zasady samorządowej gospodarki finansowej oraz zarządzania mieniem komunalnym.
  • Rozumie potrzebę i konieczność projektowania rozwoju lokalnego, dla skutecznego realizowania celów polityki regionalnej.
  • Zna mechanizmy zarządzania zmianą i ryzykiem, dostrzega ich związek z procesami reform i modernizacji administracji.
  • Dysponuje wiedzą na temat źródeł informacji (takich jak bibliografie, katalogi, dokumenty, informatyczne zbiory danych) dotyczącej problematyki administracyjnej.

Umiejętności:

  • Używa aparatu pojęciowego i właściwej terminologii do opisu zjawisk związanych z administracją publiczną i samorządem terytorialnym.
  • Umie wskazać i objaśnić najważniejsze uwarunkowania (endogeniczne i egzogeniczne) funkcjonowania administracji samorządowej.
  • Objaśnia istotę europejskich standardów samorządu terytorialnego, a także wykazuje różnice i podobieństwa w odmiennych formach zorganizowania europejskich systemów władzy lokalnej.
  • Posiada umiejętność identyfikowania źródeł dochodów jednostek samorządu terytorialnego oraz wskazania celów ich przeznaczenia.
  • Umie wskazać i objaśnić zalety i zagrożenia programowania, finansowania, realizacji i monitorowania przebiegu zaplanowanych celów i działań.
  • Potrafi skonstruować nieskomplikowany dokument strategiczny: strategię rozwoju społeczno-gospodarczego oraz strategię promocji dla konkretnej jednostki terytorialnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.
  • Posiada umiejętność interpretowania i analizowania przepisów prawa administracyjnego.
  • Korzystając z tradycyjnych i nowoczesnych źródeł informacji umie samodzielnie zbierać, selekcjonować i organizować dane dotyczące wybranych problemów funkcjonowania społeczności lokalnych.
  • Potrafi dokonywać systematycznego opisu, analizować przyczyny, charakteryzować przebieg i wykazać skutki procesów społeczno-gospodarczych, zachodzących na poziomie lokalnym.
  • Umie odróżnić udostępnianą informację publiczną od danych wrażliwych podlegających ochronie.

Kompetencje społeczne:

  • Rozumie konieczność ciągłego dokształcania się i podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych, także poszerzania nabytej wiedzy poprzez samodzielne korzystanie z różnorodnych źródeł informacji.
  • Rozumie konieczność i aktywnie uczestniczy w pracach zespołowych związanych z realizacją lokalnych przedsięwzięć publicznych.
  • Jest przygotowany do wypełniania zadań administracyjnych w lokalnych instytucjach publicznych oraz zróżnicowanych ról obywatelskich w środowisku lokalnym.
  • Potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem, a w szczególności z przełożonymi, współpracownikami, podwładnymi i petentami.
  • Ma świadomość odpowiedzialności etycznej i prawnej mandatariuszy, funkcjonariuszy oraz pracowników administracji samorządowej.
  • Ma świadomość konieczności stosowania się do obowiązujących procedur postępowania administracyjnego i sądowo-administracyjnego.

Pozostałe korzyści:

Podczas studiów słuchacz otrzymuje niezbędny zasób wiedzy prawniczej, administracyjnej i menedżerskiej w połączeniu z konkretnymi umiejętnościami zawodowymi w administracji samorządowej, przede wszystkim w zakresie organizowania działalności lokalnej poprzez zarządzanie zarówno istniejącym mieniem samorządowym, jak i w obszarze programowania rozwoju lokalnego.

Inni oglądali również

Studia podyplomowe

Administracja i Zarządzanie

Offer image
4200,00 zł
4 paź 2025
184 godz.
Katowice
Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji pracowników administracji publicznej, a także osób zamierzających podjąć pracę w strukturach administracyjnych. Ponadto studia dając możliwość uzyskania wszechstronnej wiedzy na temat funkcjonowania sektora publicznego, a także zasad prowadzenia działalności gospodarczej, pozwalają przedsiębiorcom zdobyć kompetencje przydatne w pracy zawodowej, w tym nabyć umiejętności skutecznego zarządzania firmą, a także zespołem.Studia poświęcone są szeroko rozumianym kwestiom dotyczącym funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania przedsiębiorstwem, przede wszystkim w relacjach z organami administracji. W ramach studiów szeroko omawiane są kwestie organizacji administracji publicznej, procedur ich funkcjonowania, nowoczesnych trendów i wyzwań współczesności. Celem studiów jest nabycie przez uczestników przede wszystkim umiejętności analizy tekstów prawnych przy wykorzystaniu dostępnych metod wykładni prawa, sporządzania rozmaitych dokumentów (wniosków, pism, środków odwoławczych, umów w obrocie gospodarczym), a także organizacji oraz zarządzania przedsięwzięciami realizowanymi przez sektor publiczny. Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania przedsiębiorstwem ma na celu nabycie przez uczestników umiejętności oraz kwalifikacji niezbędnych w praktyce gospodarczej oraz działalności administracji publicznej.
Logo firmy
Uniwersytet Śląski