1720,77 zł
16 - 17 lip 2025
Online

Zamówienia Publiczne w podmiotach leczniczych

Wybrany termin:

Termin:

16 - 17 lip 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

14 godz.

Prowadzący:

Logo
Andrzej Łukaszewicz

Cena:
netto:

1720,77 zł
1399,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników sektora ochrony zdrowia. Ma na celu przekazanie wiedzy na temat praktycznego stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych. Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności niezbędne do prawidłowego planowania, realizacji i dokumentowania procedur zakupowych w podmiotach leczniczych

Kurs obejmuje analizę podstaw prawnych funkcjonowania podmiotów leczniczych jako zamawiających, metody szacowania wartości zamówień oraz szczegółowe omówienie procesu przygotowania i realizacji planu zamówień publicznych

Dodatkowo uczestnicy zapoznają się z aktualnymi wymaganiami dotyczącymi opisu przedmiotu zamówienia oraz kwalifikacji podmiotowej wykonawców.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Szkolenie skierowane jest głównie do:

  • Kierowników placówek medycznych;
  • Pracowników działów zakupów i zamówień publicznych;
  • Specjalistów prawa, którzy wspierają proces zamówień publicznych;
  • Pielęgniarek i personelu medycznego zaangażowanych w proces zakupowy;
  • Wszystkich zainteresowanych tematem zamówień publicznych w ochronie zdrowia.

Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów leczniczych jako zamawiających

  • Ustawa o działalności leczniczej
  • Rejestr podmiotów leczniczych
  • Finansowanie podmiotów leczniczych
  • Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Konstytucyjny model ochrony zdrowia
  • Zakres przedmiotowy ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Udzielanie zamówień na świadczenia zdrowotne
  • Ustawa prawo zamówień publicznych

Plan zamówień publicznych

  • Plan postępowań
  • Zamówienia podprogowe
  • Zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji w zamówieniach podprogowych
  • Regulacje wewnętrzne w zakresie udzielania zamówień podprogowych
  • Ewidencja zamówień podprogowych
  • Zamówienia nieplanowanie
  • Agregacja zamówień według ustawy Pzp
  • Zamówienia o charakterze mieszanym
  • Dzielenie zamówień według ustawy Pzp

Metody szacowania wartości zamówienia

  • Zagadnienia ogólne
  • Szacowanie wartości zamówień
  • Szacowanie wartości dostaw i usług, gdy umowa zawierana jest na czas nieoznaczony
  • Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane
  • Kosztorys inwestorski jako dokument szacowania wartości zamówienia
  • Model zaprojektuj i wybuduj- szacowanie wartości zamówienia
  • Odpowiedzialność w zakresie szacowania

Czynności przygotowawcze według ustawy Pzp

  • Wstępne konsultacje rynkowe
  • Analiza potrzeb zamawiającego

Opis przedmiotu zamówienia

  • Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia
  • Przedmiotowe środki dowodowe
  • Etykieta
  • Certyfikat i inne przedmiotowe środki dowodowe
  • Przedmiotowe środki dowodowe dotyczące wyrobów medycznych
  • Deklaracja zgodności
  • Certyfikat EC
  • Karta katalogowa
  • Składanie przedmiotowych środków dowodowych
  • Przykładowe opisy przedmiotu zamówienia
  • Dostawa ambulansu sanitarnego
  • Usługa utrzymania czystości wraz z dezynfekcją
  • Usługa przeglądu i serwisu sprzętu medycznego
  • Usługa odbioru i utylizacji odpadów medycznych
  • Usługa transportu sanitarnego

Zasady opisu przedmiotu zamówienia w robotach budowlanych

  • Przygotowanie inwestycji
  • Obowiązek uzyskania opinii właściwego organu o celowości inwestycji podmiotu leczniczego
  • Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane
  • Opis przedmiotu zamówienia w modelu „zaprojektuj i wybuduj”
  • Błędy popełniane przy opisie przedmiotu zamówienia. Odpowiedzialność projektanta
  • Wynagrodzenie wykonawców w robotach budowlanych i proces odbiorowy
  • Wizja lokalna

Kwalifikacja podmiotowa wykonawców

  • Podstawy wykluczenia z postępowania
  • Przesłanki wykluczenia obligatoryjne
  • Przesłanki wykluczenia fakultatywne
  • Self-cleaning w ustawie z dnia 11 września 2019r.
  • Cezury czasowe dotyczące możliwości wykluczenia
  • Warunki udziału w postępowaniu.
  • Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
  • Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
  • Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
  • Zdolność techniczna lub zawodowa
  • Udostępnienie zasobów
  • Podmiotowe środki dowodowe
  • Kryteria oceny ofert

Publikacja i zmiana ogłoszenia w eNotices 2

Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

  • Konwalidacja oferty
  • Poprawianie omyłek
  • Omyłka pisarska
  • Omyłka rachunkowa
  • Prawidłowa stawka Vat
  • Inna omyłka
  • Wybór oferty najkorzystniejszej
  • Formalne wymagania oferty
  • Metoda odwrócona w nowej ustawie Pzp
  • Okres związania z ofertą
  • Wybór oferty najkorzystniejszej po terminie związania ofertą
  • Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej
  • Badanie rażąco niskiej ceny
  • Odwołanie na wybór oferty najkorzystniejszej.

Umowy o zamówienie publiczne według nowej ustawy Pzp

  • Zasady dotyczące zawierania umów o zamówienie publiczne
  • Podstawowe zasady dotyczące umów
  • Czas, na jaki zostaje zawarta umowa o zamówienie publiczne
  • Klauzule waloryzacyjne dla umów wieloletnich
  • Umowa na roboty budowlane
  • Umowa na roboty budowlane a podwykonawstwo
  • Zabezpieczenie należytego wykonania
  • Umowa z prawem opcji
  • Dopuszczalność zmiany umowy
  • Zmiany umowy o zamówienie publiczne
  • Podmiotowa zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego w wyniku sukcesji
  • Jawność umów o zamówienie publiczne
  • Raportowanie

Sprawozdanie roczne

  • Zasady związane z przygotowaniem sprawozdania rocznego
  • Sprawozdanie roczne składane przez grupę zakupową

Dokumentowanie zamówień publicznych

Telefon:

+48 510 810 990

Email:

biuro@pelniwiedzy.pl

Uczestnik otrzymuje:

  • Certyfikat- Wersja elektroniczna
  • Udział w wydarzeniu na żywo
  • Materiały szkoleniowe
  • Oprawiony Certyfikat (99.00 zł)

Pozostałe korzyści:

  1. Podstawy prawne dotyczące funkcjonowania podmiotów leczniczych w kontekście zamówień publicznych: Omówienie ustawy o działalności leczniczej, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, oraz prawa zamówień publicznych z perspektywy podmiotów leczniczych.
  2. Planowanie, realizacja i dokumentowanie zamówień publicznych w ochronie zdrowia: Zasady tworzenia planu postępowań o udzielenie zamówień, w tym agregacja zamówień i dzielenie zamówień według ustawy Pzp.
  3. Szacowanie wartości zamówień i stosowanie odpowiednich procedur zakupowych: Szczegółowe omówienie metod szacowania wartości zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane.
  4. Aktualne wymogi dotyczące opisu przedmiotu zamówienia oraz kwalifikacji wykonawców: Zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia, wykorzystanie przedmiotowych środków dowodowych oraz przykładowe opisy przedmiotu zamówienia.
  5. Zwiększenie efektywności i zgodności procesów zakupowych z obowiązującymi przepisami prawa.

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

„Sygnaliści” w Jednostkach Samorządu Terytorialnego oraz ich Jednostkach Organizacyjnych - w świetle ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r.

Offer image
499,00 zł
30 wrz 2025
8 godz.
Online
W dniu 14 czerwca 2024 r. opublikowano ustawę o ochronie sygnalistów, która ma na celu implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.Szkolenie skierowane jest do pracowników Urzędów Gmin oraz ich jednostek organizacyjnych, w szczególności z referatów administracyjnych, finansów i budżetu oraz funduszy zewnętrznych, planowania inwestycji, osób odpowiedzialnych za spójnośći tworzenie procedur w Urzędzie. Ponadto dedykowane jest dla pracowników działów prawnych oraz osób zajmujących się ochroną danych osobowych.Cele szczegółowe:Zrozumienie podstaw prawnych – uczestnicy poznają genezę, przedmiot oraz zakres regulacji dotyczących ochrony sygnalistów, w tym różnice między dyrektywą unijną a polską ustawą.Rozpoznanie kluczowych definicji – wyjaśnienie pojęć takich jak sygnalista, zgłoszenie naruszenia, działania następcze, kanały zgłoszeniowe oraz ochrona zgłaszających.Przygotowanie do wdrożenia wewnętrznych procedur – uczestnicy dowiedzą się, jak organizować wewnętrzne kanały zgłoszeniowe, jakie procedury wdrożyć i kto ponosi odpowiedzialność za ich realizację w JST.Zasady obsługi zgłoszeń – omówienie zasad działania zewnętrznego systemu zgłoszeniowego, w tym roli organów publicznych i centralnych w podejmowaniu działań następczych.Ochrona sygnalistów i zakaz działań odwetowych – zapewnienie zgodności działań JST z przepisami o ochronie sygnalistów, w tym stosowanie mechanizmów zapobiegających działaniom odwetowym wobec zgłaszających naruszenia.Zasady przetwarzania danych osobowych – wpływ przepisów o whistleblowingu na ochronę danych osobowych i obowiązki JST w zakresie przetwarzania oraz przechowywania zgłoszeń.Praktyczne aspekty wdrożenia – omówienie regulaminów, rejestrów zgłoszeń, formularzy oraz procedur niezbędnych do zgodnego z prawem funkcjonowania systemu ochrony sygnalistów w JST.
Logo firmy
Sedno Training