Zarządzanie logistyczne

Offer image
Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności zarządzania procesami logistycznymi w podmiotach gospodarczych i jednostkach non-profit.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia adresowane są zarówno do pracowników bezpośrednio lub pośrednio związanych ze sferą logistyczną firm jak i do tych, którzy pragną zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności z logistyki i zarządzania logistycznego. Uczestnikami studiów mogą być absolwenci wyższych studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich.

I semestr

  1. Wprowadzenie do zarządzania logistycznego
  2. Zarządzanie logistyczne przedsiębiorstwem – ujęcie procesowe
  3. Logistyka zaopatrzenia
  4. Logistyka produkcji
  5. Logistyka dystrybucji
  6. Logistyka magazynowa
  7. Transport i spedycja
  8. Logistyka zwrotna
  9. Lean Management w logistyce
  10. Controlling logistyczny

II semestr

  1. Systemy informatyczne i komunikacyjne w logistyce
  2. Normalizacja i zarządzanie jakością systemów logistycznych
  3. Aspekty prawne w zarządzaniu logistycznym
  4. Ubezpieczenia w logistyce
  5. Pomiar i ocena funkcjonowania łańcuchów logistycznych
  6. Symulacja procesów logistycznych
  7. Optymalizacja decyzji w systemach logistycznych
  8. Zarządzanie projektami w logistyce
  9. Zarządzanie ryzykiem w procesach logistycznych
  10. Koszty logistyki i budżetowanie projektów logistycznych
  11. Negocjacje w logistyce
  12. Zarządzanie logistyczne w praktyce (case studies)
  13. Seminarium dyplomowe

Program studiów realizowany jest przy wykorzystaniu interaktywnych metod dydaktycznych obejmujących formy wykładowe, ćwiczeniowe, laboratoryjne, seminaryjne umożliwiające wyjaśnianie problemów i nabycie praktycznej wiedzy w sposób efektywny

Organizatorzy: Wydział Zarządzania oraz Dział Kształcenia Podyplomowego

Kontakt: Anna Fąfara

anna.fafara@pwr.edu.pl

tel. 71 340 75 15

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wiedza:

  • Zna najważniejsze pojęcia dotyczące logistyki, systemów logistycznych oraz zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw.
  • Rozumie istotę koncepcji zarządzania procesowego organizacją oraz potrafi identyfikować i opisywać procesy logistyczne.
  • Ma wiedzę w zakresie strategii i systemów zarządzania zaopatrzeniem oraz współczesnych trendów w tej dziedzinie.
  • Zna istotę i zasady funkcjonowania współczesnych metod i systemów zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie.
  • Ma wiedzę w zakresie infrastruktury systemów magazynowych oraz środków składowania i obsługi jednostek ładunkowych.
  • Rozumie rolę i funkcje dystrybucji w systemie logistycznym przedsiębiorstwa, zna strategie kanałów dystrybucji.
  • Zna rodzaje transportu, regulacje UE, metody analityczne oraz koncepcje planowania i organizacji przewozów.
  • Ma wiedzę dotyczącą problematyki logistyki zwrotnej, stanu prawnego oraz systemów zarządzania środowiskowego.
  • Rozumie istotę i cele strategii Lean Management, zna rodzaje strat w procesach logistycznych oraz zasady 5S.
  • Zna cele i zadania controllingu w logistyce oraz potrafi dokonywać oceny efektywności inwestycji.

Umiejętności:

  • Potrafi określić cele i zadania zarządzania logistycznego oraz rolę logistyki w strategii przedsiębiorstwa.
  • Potrafi zastosować podstawowe techniki mapowania i opisu procesów logistycznych.
  • Potrafi dobrać współczesne metody zarządzania operacyjnego do określonych warunków organizacyjno-produkcyjnych.
  • Potrafi organizować pracę zespołów kierowców, zarządzać czasem pracy kierowców oraz minimalizować puste przebiegi w transporcie.
  • Umie posługiwać się prostymi systemami informatycznymi wykorzystywanymi w logistyce.
  • Potrafi interpretować wymagania zarządzania logistycznego zgodnie z normą ISO 9001.
  • Potrafi zgłosić produkt niebezpieczny organom nadzorującym rynek.
  • Potrafi kształtować system pomiaru funkcjonowania łańcucha dostaw.
  • Umie zastosować metody modelowania symulacyjnego w celu projektowania, analizy i doskonalenia procesów logistycznych.
  • Potrafi przygotować się do negocjacji, przeprowadzić proces z użyciem odpowiednich technik i ocenić uzyskane efekty.

Kompetencje społeczne:

  • Rozumie rolę logistyki i logistycznej obsługi klienta w strategii przedsiębiorstwa.
  • Potrafi zastosować zasady Lean Management w praktyce, wykazując się umiejętnością redukcji strat.
  • Docenia znaczenie przywództwa, komunikacji i pracy zespołowej w projektach logistycznych.
  • Ma świadomość odpowiedzialności każdego uczestnika łańcucha dostaw za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
  • Docenia rolę i odpowiedzialność spedycji oraz transportu w łańcuchu dostaw.
  • Rozumie znaczenie zarządzania ryzykiem we współczesnych przedsiębiorstwach i potrafi stosować odpowiednie metody.
  • Potrafi analizować praktyczne przypadki zarządzania procesami logistycznymi pod kątem skuteczności i efektywności.
  • Wykazuje umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w zakresie rozwiązań logistycznych w praktyce.
  • Jest świadomy znaczenia kosztów logistyki oraz umie zarządzać kosztami działań i budżetowania projektów.
  • Rozumie konieczność ciągłego doskonalenia i aktualizowania wiedzy w zakresie nowoczesnych metod zarządzania logistyką.