Zarz膮dzanie i marketing w o艣wiacie

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Studia podyplomowe przygotowuj膮 wysoko wykwalifikowan膮 kadr臋 kierownicz膮 o艣wiaty do profesjonalnego zarz膮dzania wsp贸艂czesn膮, nowoczesn膮 szko艂膮 lub plac贸wk膮 o艣wiatow膮. S艂uchacze zdobywaj膮 wiedz臋, umiej臋tno艣ci i kompetencji niezb臋dnych do sprawnego i tw贸rczego kierowania instytucj膮 o艣wiatow膮 z uwzgl臋dnieniem wymog贸w reformy edukacji, potrzeb edukacyjnych dzieci i m艂odzie偶y, spe艂nieniu oczekiwa艅 rodzic贸w i 艣rodowiska lokalnego.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe adresowane s膮 do kandydat贸w na stanowiska kierownicze w o艣wiacie, nauczycieli, pracownik贸w organ贸w prowadz膮cych, os贸b zatrudnionych w administracji pa艅stwowej wszystkich szczebli, animator贸w dzia艂a艅 i organizacji o艣wiatowych, os贸b z wykszta艂ceniem wy偶szym zainteresowanych doskonaleniem zawodowym w zakresie zarz膮dzania i marketingu szk贸艂 i plac贸wek publicznych i niepublicznych.

Semestr I

  1. Organizacyjno-prawne aspekty funkcjonowania plac贸wek o艣wiatowych
  2. Marketing w o艣wiacie
  3. Istota komunikacji interpersonalnej i psychologii zarz膮dzania w plac贸wkach o艣wiatowych
  4. Praktyczne aspekty organizacji i zarz膮dzania w plac贸wkach o艣wiatowych

Semestr II

  1. Dyrektor jako mened偶er szko艂y lub plac贸wki o艣wiatowej
  2. Lokalne, krajowe i mi臋dzynarodowe czynniki rozwoju szko艂y i innych plac贸wek o艣wiatowych
  3. Rachunkowo艣膰 i finanse plac贸wek o艣wiatowych
  4. Wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnej (ICT) w zarz膮dzaniu o艣wiat膮
  5. Zarz膮dzanie zasobami ludzkimi w o艣wiacie
  6. Nowoczesne zarz膮dzanie i kierowanie o艣wiat膮
  7. Seminarium

Zaj臋cia prowadzone s膮 w formie wyk艂ad贸w i 膰wicze艅 z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. S艂uchacze, dzi臋ki aktywnym formom prowadzenia zaj臋膰, maj膮 mo偶liwo艣膰 poznania praktycznej strony omawianych zagadnie艅.

Obs艂uga administracyjna studi贸w

mgr Magdalena Janczy艂o,

tel. +89 524 55 56, tel. kom. 882 788 008

e-mail: wne.podyplomowe@uwm.edu.pl

Organizator: Wydzia艂 Nauk Ekonomicznych

Uczestnik otrzymuje:

艣wiadectwo uko艅czenia studi贸w podyplomowych 

Wiedza:

Absolwent zna i rozumie

  • Kategorie prawne, ekonomiczne, zarz膮dcze, marketingowe, finansowe i o艣wiatowe.
  • Zasady i uwarunkowania funkcjonowania wsp贸艂czesnej plac贸wki o艣wiatowej w obowi膮zuj膮cym i ustawicznie zmieniaj膮cym si臋 otoczeniu prawnym i spo艂ecznym; zna zadania, kompetencje i obowi膮zki dyrektora plac贸wki o艣wiatowej.
  • Zakres uwarunkowa艅 organizacyjno-prawnych funkcjonowania szko艂y; metody pracy i zarz膮dzania plac贸wk膮 o艣wiatow膮.
  • Zasady organizacji i pracy plac贸wki o艣wiatowej; zarz膮dzania personelem, finansami, dzia艂aniami marketingowymi.
  • Zakres komunikacji interpersonalnej, specyfik臋 proces贸w negocjacyjnych, zasady i normy obowi膮zuj膮ce w procesach rozwi膮zywania konflikt贸w w 艣rodowisku pracy.
  • Fundamentalne dylematy wsp贸艂czesnej cywilizacji; ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania r贸偶nych rodzaj贸w dzia艂alno艣ci zawodowej zwi膮zanej z kierunkiem studi贸w, w tym zasady ochrony w艂asno艣ci przemys艂owej i prawa autorskiego.
  • Zasady etyki zawodowej; zasady kszta艂towania postaw wsp贸艂odpowiedzialno艣ci za prawid艂ow膮 realizacj臋 zapis贸w prawa o艣wiatowego.
  • Normy prawa o艣wiatowego; zasady nadzoru pedagogicznego; ewaluacji wewn臋trznej i zewn臋trznej.
  • Rola pa艅stwa, instytucji publicznych i mi臋dzynarodowych w kreowaniu warunk贸w, zasad oraz mo偶liwo艣ci rozwoju plac贸wek o艣wiatowych.
  • Podstawowe zasady tworzenia i rozwoju r贸偶nych form przedsi臋biorczo艣ci.

Umiej臋tno艣ci:

Absolwent potrafi

  • Wykorzystywa膰 posiadan膮 wiedz臋 do formu艂owania i rozwi膮zywania z艂o偶onych i nietypowych problem贸w oraz innowacyjnego wykonywania zada艅 w nieprzewidywalnych warunkach przez w艂a艣ciwy dob贸r 藕r贸de艂 informacji, ocen臋, krytyczn膮 analiz臋, syntez臋, tw贸rcz膮 interpretacj臋 i prezentacj臋 tych informacji.
  • Dobiera膰 oraz stosowa膰 w艂a艣ciwe metody i narz臋dzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne.
  • Przystosowywa膰 istniej膮ce lub opracowywa膰 nowe metody i narz臋dzia.
  • Pozyskiwa膰 i krytycznie analizowa膰 dane oraz dobiera膰 metody ich przetwarzania w zarz膮dzaniu plac贸wk膮 o艣wiatow膮.
  • Identyfikowa膰 uwarunkowania poszczeg贸lnych zjawisk i proces贸w rynkowych zwi膮zanych z tworzeniem i oferowaniem warto艣ci dostosowanej do okre艣lonego modelu plac贸wki o艣wiatowej.
  • Wykorzystywa膰 posiadan膮 wiedz臋 w zakresie prezentacji przyj臋tych za艂o偶e艅 i uzyskiwanych rezultat贸w; wype艂nia膰 obowi膮zki dyrektora plac贸wki w zakresie wymog贸w prawnych i wsp贸艂pracy z pa艅stwowymi i publicznymi instytucjami o艣wiatowymi.
  • Formu艂owa膰 i testowa膰 hipotezy zwi膮zane z prostymi problemami badawczymi lub wdro偶eniowymi.
  • Komunikowa膰 si臋 na tematy specjalistyczne ze zr贸偶nicowanymi kr臋gami odbiorc贸w, prowadzi膰 debat臋 oraz pos艂ugiwa膰 si臋 j臋zykiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kszta艂cenia J臋zykowego oraz specjalistyczn膮 terminologi膮.
  • Planowa膰 prac臋 plac贸wki o艣wiatowej, wsp贸艂pracowa膰 w budowaniu program贸w rozwojowych i marketingowych.
  • Samodzielnie planowa膰 i realizowa膰 w艂asne uczenie si臋 przez ca艂e 偶ycie i ukierunkowywa膰 innych w tym zakresie, korzysta膰 z nowych medi贸w i technologii informatycznych w celu osi膮gania postawionych cel贸w.

Kompetencje spo艂eczne:

Absolwent jest got贸w do

  • Krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma 艣wiadomo艣膰 wa偶no艣ci i rozumie r贸偶ne aspekty i skutki pracy na stanowisku kierownika plac贸wki o艣wiatowej.
  • Zachowania i post臋powania w spos贸b profesjonalny oraz przestrzegania norm i zasad etyki zawodowej.
  • Wype艂niania zobowi膮za艅 spo艂ecznych, inspirowania i organizowania dzia艂alno艣ci na rzecz 艣rodowiska spo艂ecznego; inicjowania dzia艂a艅 na rzecz interesu publicznego; my艣lenia i dzia艂ania w spos贸b przedsi臋biorczy.
  • Krytycznej analizy przekaz贸w medialnych; krytycznej oceny zawarto艣ci nowych medi贸w oraz propagowania najwarto艣ciowszych dla edukacji tre艣ci; korzystania z zasob贸w Internetu w spos贸b 艣wiadomy i krytyczny.
  • Propagowania roli o艣wiaty w spo艂ecze艅stwie jako gwaranta wzrostu poziomu kapita艂u ludzkiego w rozwoju kraju i UE.
  • Dostrzegania problem贸w i potrzeb wsp贸艂pracownik贸w i wspomagania ich rozwi膮zania; rozstrzygania dylemat贸w zwi膮zanych z prac膮 dyrektora ze wsp贸艂pracownikami.
  • Korzystania i przestrzegania kodeksu etyki zawodowej nauczyciela, propagowania jego etosu zawodowego oraz dzia艂ania na rzecz przestrzegania og贸lnie przyj臋tych zasad.

Pozosta艂e korzy艣ci:

Absolwenci studi贸w uzyskuj膮 kwalifikacje oraz 艣wiadectwo uko艅czenia studi贸w uprawniaj膮ce do zajmowania stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w przedszkolach, szko艂ach i plac贸wkach o艣wiatowo-wychowawczych (zgodnie z rozporz膮dzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 pa藕dziernika 2009 r. w sprawie wymaga艅, jakim powinna odpowiada膰 osoba zajmuj膮ca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczeg贸lnych typach publicznych szk贸艂 i rodzajach publicznych plac贸wek - Dz. U. Nr 184, poz. 1436).