6000,00 zł
4 paź 2025 - 30 cze 2026
Łódź

Tworzenie dzieł malarskich i rysunkowych

Offer image
Offer image
Wybrany termin:

Termin:

4 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Łódź

Czas trwania:

250 godz.

Cena:

6000,00 zł

Dodatkowe informacje
Dr hab. Zbigniew Nowicki, prof uczelni

Start rekrutacji: 10 czerwca 2025

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Program studiów podyplomowych opiera się na ćwiczeniach praktycznych, mających na celu rozwinięcie i poszerzenie wiedzy oraz umiejętności uczestników w dziedzinie malarstwa i rysunku. Studenci uczą się technik i technologii malarskich oraz rysunkowych, orientują się w aktualnych trendach w sztuce oraz kształcą zdolności analityczne i interpretacyjne w zakresie teorii sztuki. Celem jest przygotowanie absolwentów do samodzielnej działalności artystycznej.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia są adresowane do absolwentów studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku. Nie wymagane jest wykształcenie kierunkowe, ani nie ma ograniczeń wiekowych.

  • Malarstwo realistyczne
  • Malarstwo eksperymentalne
  • Rysunek studyjny
  • Rysunek eksperymentalny
  • Kompozycja w malarstwie i rysunku
  • Historia sztuki/Analiza dzieł sztuki
  • Prawo autorskie
  • Ćwiczenia praktyczne w zakresie malarstwa i rysunku
  • Studium mimetyzmu (malarstwo realistyczne)
  • Ekspresja artystyczna (malarstwo eksperymentalne)
  • Rysunek studyjny (praca z modelem)
  • Kompozycja w malarstwie i rysunku
  • Teoretyczne zajęcia z historii i teorii sztuki, analiza dzieł sztuki, oraz prawo autorskie

Studium Studiów Podyplomowych

mgr Anna Dull

+48 696-067-419

+48 42 254-74-83

podyplomowe@asp.lodz.pl

Organizator studiów: Instytut Malarstwa i Rysunku

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów

Wiedza:

  • Definiuje środki wyrazu plastycznego charakterystyczne dla danej dyscypliny.
  • Omawia terminy związane z formą dzieła sztuki rysunkowej i malarskiej.
  • Opisuje techniki warsztatu plastycznego.
  • Opisuje środki ekspresji wykorzystywane w celu uzyskania założonych efektów rysunkowych i malarskich.
  • Wymienia typy elementów plastycznych oraz typy kontrastów ze względu na ich położenie, wielkość i barwę.
  • Opisuje cechy płaszczyzny obrazu.
  • Opisuje i wypowiada się na temat barwy używając właściwych określeń.
  • Rozróżnia w rysunku i malarstwie zależność treści i formy dzieła.
  • Opisuje zależność rysunku i malarstwa od uwarunkowań zewnętrznych i przeżyć emocjonalnych.
  • Definiuje perspektywę oraz stosowanie prawidłowych proporcji a także budowanie głębi za pomocą światłocienia.
  • Wymienia terminologię stosowaną w obszarze sztuk pięknych.
  • Swobodnie operuje wiedzą z zakresu historii i teorii sztuki oraz analizy dzieła sztuki.
  • Wykorzystuje wiedzę o tendencjach rozwojowych związanych ze sztuką w działalności twórczej.
  • Uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach kulturalnych jako obserwator lub autor.
  • Wykorzystuje wiedzę z zakresu prawa autorskiego w swojej działalności twórczej.

Umiejętności:

  • Samodzielnie tworzy niezależną wypowiedź artystyczną w malarstwie i rysunku, wykorzystując wyobraźnię, intuicję i emocjonalność.
  • Samodzielnie tworzy kreacje artystyczne, wykorzystując nabytą wiedzę i umiejętności warsztatowe.
  • Dobiera i świadomie posługuje się środkami wyrazu plastycznego charakterystycznymi dla danej dyscypliny.
  • Odtwarza analitycznie rzeczywistość i interpretuje ją.
  • Sprawnie posługuje się różnymi technikami do osiągnięcia zamierzonych celów plastycznych, eksperymentując i stosując techniki niekonwencjonalne.
  • Świadomie komponuje na płaszczyźnie, stosując poprawną konstrukcję, proporcję, skalę, zwracając uwagę na barwę.
  • Wykonuje kompozycje w różnych formatach, analizując i syntetyzując formy w rysunku i malarstwie.
  • Posługuje się gestem malarskim, zwracając uwagę na jego działanie ekspresyjne i budowanie znaku malarskiego.
  • Syntetycznie ujmuje zjawiska, uwzględniając rolę światła jako elementu modelującego przedmiot.
  • Przechodzi od szkicu monochromatycznego do złożonego chromatycznie, uwzględniając właściwości farby.
  • Organizuje elementy martwej natury w wizualny komunikat o realistycznych konotacjach.
  • Analizuje i odwzorowuje modelunek światłocieniowy, wykorzystując narzędzia i techniki rysunkowe.

Kompetencje społeczne:

  • Efektywnie komunikuje się z innymi, konsultuje prace, uwzględnia poglądy innych osób, przyjmuje krytykę.
  • Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, planuje rozwój zawodowy i artystyczny.
  • Odnosi się do artystycznych działań innych twórców oraz własnej twórczości, podejmując dyskusję na jej temat.
  • Samodzielnie organizuje sobie pracę, zbiera i analizuje informacje, wykorzystując je w procesie twórczym.
  • Prowadzi poszukiwania na wielu płaszczyznach współczesnej kultury i estetyki, wskazując na różne dziedziny sztuki jako źródła inspiracji.
  • Adaptuje się do nowych i zmieniających się okoliczności wynikających z realizacji utworów plastycznych.
  • Dokonuje publicznej prezentacji i omówienia własnych prac plastycznych.
  • Współpracuje w zespole, jest wrażliwy na potrzeby współpracowników i potrafi argumentować swoje stanowisko.
  • Stosuje się do zasad etyki obowiązującej w pracy artysty, mając świadomość społecznych i etycznych aspektów swojej twórczości.
  • Jest krytyczny wobec własnych prac plastycznych i potrafi analizować dokonania innych.

Inni oglądali również