Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach mają na celu pokazanie znaczenia całego procesu komunikacji i powiązań pomiędzy jej elementami, by móc zaplanować strategię komunikacyjną i ją zrealizować w sposób maksymalnie efektywny. 

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia Podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach przeznaczone są dla osób zajmujących się PR-em i komunikacją w firmach, w szczególności dla: 

  • menedżerów i specjalistów ds. public relations czy komunikacji wewnętrznej,
  • menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za budowanie wizerunku organizacji,
  • menedżerów i specjalistów ds. marketingu tworzących strategię marketingową,
  • brand menedżerów,
  • pracowników agencji PR doradzających klientom w budowie strategii PR,
  • pracowników działów marketingu, public relations i komunikacji,
  • jak również dla pracowników agencji PR czy dziennikarzy rozważających rozszerzenie swoich kwalifikacji.

I. Strategiczny kontekst public relations

  1. Wprowadzenie do PR - miejsce PR wśród innych działań komunikacyjnych organizacji
  2. PR a marketing strategiczny organizacji
  3. Analiza otoczenia i badania społeczne w tworzeniu strategii PR
  4. Zarządzanie marką w kontekście społeczno- kulturowym
  5. Rola PR w budowaniu kultury organizacyjnej

II. Planowanie działań komunikacyjnych organizacji

  1. Badania rynku
  2. Media relations - prasa
  3. Media relations – media elektroniczne
  4. „Fake-newsy”, dezinformacja i sposoby jej zwalczania
  5. Organizacja eventów
  6. Opracowanie budżetu PR

III. Kampanie public relations

  1. Zarządzanie sytuacjami nadzwyczajnymi i kryzysowe PR
  2. Nowoczesne techniki PR
  3. E-public Relations
  4. Tworzenie treści na potrzeby PR
  5. Kreowanie i promocja marki kraju

IV. Komunikacja wewnętrzna

  1. Komunikacja wewnętrzna i wewnętrzne public relations
  2. PR w procesie zmian organizacyjnych

V. Public relations w budowaniu relacji z interesariuszami

  1. Lobbing - wpływanie na decyzje gospodarcze
  2. Budowanie relacji i współpraca agencji PR z klientem
  3. Budowane relacji z inwestorami
  4. CSR i komunikacja w CSR   

VI. Operacyjne działania menedżera public relations

  1. Wystąpienia publiczne - komunikowanie bezpośrednie i wykorzystanie mediów elektronicznych
  2. Prawne zagadnienia public relations
  3. Etyka działań public relations   

VII. Podsumowanie zajęć

  1. Projekt podsumowujący
  2. Seminarium   

ajęcia oparte są głównie na warsztatach, case study oraz pracy z kamerą, co umożliwia praktyczne podejście do tematyki i wymianę doświadczeń.

Sekretarz studiów: Magdalena Białobrzeska–Syta

  • e-mail: MBIALO@SGH.WAW.PL
  • tel.: +48 22 564 9265

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych SGH

Wiedza:

  • Zrozumienie roli PR i jego miejsca w strategii organizacji.
  • Umiejętność planowania strategii komunikacyjnej.
  • Znajomość nowoczesnych technik PR.

Umiejętności:

  • Praktyczne stosowanie narzędzi PR, takich jak media relations i tworzenie treści PR.
  • Umiejętność zarządzania sytuacjami kryzysowymi i nadzwyczajnymi.
  • Kompetencje wewnętrznego i zewnętrznego komunikowania.

Kompetencje społeczne:

  • Zdolność do współpracy i budowania relacji z interesariuszami.
  • Umiejętność pracy w zespole oraz zarządzania projektem PR.