Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 27 cze 2025
Miejsce:
Online
Cena:
7000,00 zł

Menedżer Biznesu Międzynarodowego

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 27 cze 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

192 godz.

Prowadzący:

KIEROWNIK STUDIÓW prof. dr hab. Marzanna Witek-Hajduk

Dodatkowe informacjeZajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–16:00.
Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia Podyplomowe Menedżer Biznesu Międzynarodowego mają na celu przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności oraz kompetencji niezbędnych do skutecznego planowania i rozwoju w różnych formach efektywnej działalności biznesowej na rynkach zagranicznych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia Podyplomowe Menedżer Biznesu Międzynarodowego są skierowane do:

  • menedżerów i innych pracowników przedsiębiorstw odpowiadających za różne aspekty biznesu międzynarodowego,
  • pracowników działów eksportu, działów importu/zakupów/zaopatrzenia, działów marketingu przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych,
  • menedżerów i pracowników przedsiębiorstw doradczych i innych instytucji wspomagających biznes międzynarodowy.

Wprowadzenie do zarządzania biznesem międzynarodowym

  • Internacjonalizacja czynna i bierna
  • Wyzwania, strategie
  • Kooperacja
  • Kooperencja pionowa i pozioma

Zarządzanie projektami międzynarodowymi

Uwarunkowania biznesu i e-biznesu międzynarodowego

  • Aspekty prawne, w tym regulacje celne
  • Społeczno-kulturowe
  • Trendy konsumenckie
  • Digitalizacja

E-biznes międzynarodowy

  • Internacjonalizacja wspierana Internetem a bazująca na Internecie
  • Transgraniczny handel internetowy
  • E-marketing

Badania, ocena i selekcja rynków zagranicznych oraz partnerów zagranicznych

  • Źródła informacji
  • Metody badań marketingowych
  • Procedury

Społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój w strategiach biznesu międzynarodowego

Zarządzanie zaopatrzeniem i logistyką na rynku międzynarodowym

Zarządzanie marketingiem i e-marketingiem międzynarodowym oraz kreowanie marki na rynkach zagranicznych

Międzynarodowe transakcje gospodarcze

  • Przygotowanie, zawieranie i realizacja kontraktów z partnerami zagranicznymi

Warsztat kompetencji menedżera biznesu międzynarodowego

  • Negocjacje w środowisku międzynarodowym
  • Zarządzanie zespołem wielokulturowym
  • Coaching kulturowy
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową w biznesie międzynarodowym

Finansowanie przedsięwzięć międzynarodowych i ograniczanie ryzyka w biznesie międzynarodowym

Warsztaty: Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa

  • Zajęcia teoretyczne i praktyczne
  • Analiza przypadków
  • Warsztaty
  • Projekty biznesowe
  • Wymiana poglądów i doświadczeń z innymi słuchaczami oraz wykładowcami, w tym praktykami biznesu międzynarodowego

Sekretarz Studiów:

mgr Katarzyna Łebkowska

tel.: +48 22 564 73 33

e-mail: KNIEPI@SGH.WAW.PL

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych SGH

Wiedza:

  • Zrozumienie internacjonalizacji przedsiębiorstw
  • Znajomość strategii biznesu międzynarodowego
  • Zrozumienie uwarunkowań prawnych, społeczno-kulturowych i technologicznych
  • Wiedza na temat digitalizacji i jej wpływu na biznes międzynarodowy
  • Zrozumienie aspektów zarządzania projektami międzynarodowymi
  • Znajomość międzynarodowych regulacji celnych
  • Wiedza o trendach konsumenckich na rynkach zagranicznych
  • Zrozumienie metod badań marketingowych dla rynków zagranicznych
  • Wiedza o społecznej odpowiedzialności i zrównoważonym rozwoju
  • Znajomość finansowania przedsięwzięć międzynarodowych

Umiejętności:

  • Planowanie strategii internacjonalizacji
  • Zarządzanie projektami międzynarodowymi
  • Wykorzystanie digitalizacji w biznesie międzynarodowym
  • Analiza i selekcja rynków zagranicznych
  • Przygotowywanie i realizacja kontraktów międzynarodowych
  • Zarządzanie zespołem wielokulturowym
  • Negocjacje w środowisku międzynarodowym
  • Zarządzanie zaopatrzeniem i logistyką na rynku międzynarodowym
  • Tworzenie strategii e-marketingowych
  • Opracowywanie projektów ekspansji zagranicznej

Kompetencje społeczne:

  • Umiejętność pracy w zespole wielokulturowym
  • Zdolność do efektywnego komunikowania się w środowisku międzynarodowym
  • Odpowiedzialność za decyzje biznesowe w kontekście międzynarodowym
  • Adaptacja do dynamicznych zmian w otoczeniu biznesowym
  • Zdolność do podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych
  • Otwartość na różnorodność kulturową
  • Proaktywność w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań
  • Zrozumienie etycznych aspektów biznesu międzynarodowego
  • Umiejętność zarządzania konfliktami w zespole wielokulturowym
  • Przywództwo w środowisku międzynarodowym