5800,00 zł
3 paź 2025 - 30 cze 2026
Warszawa

Komunikacja korporacyjna

Wybrany termin:

Termin:

3 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Warszawa

Czas trwania:

200 godz.

Cena:

5800,00 zł

Dodatkowe informacje
Kierownik studiów: dr hab. Jarosław Kończak

Termin rejestracji w systemie IRK: 15.05.2025 r. - 28.09.2025 r.

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Zarządzanie dzisiejszą komunikacją przypomina pracę dyrygenta, który z różnych sekcji instrumentalnych orkiestry potrafi wydobyć to co najlepsze. Choć każdy muzyk gra co innego, jednak widownia odbiera jeden spójny i melodyjny przekaz. Takie jest też zadanie komunikacji korporacyjnej, która integruje w sobie wiele form komunikacji łącząc je w jeden przekaz i zarządzając jego elementami. Ćwiczenie na tych „instrumentach”, umiejętność ich powiązania i możliwościach wykorzystania zarówno w biznesie, jak i w instytucjach czy jednostkach samorządowych oraz innych organizacjach, to właśnie program naszych rocznych studiów podyplomowych.

Cele studiów

  • Pokazać pewną Big Idea, główną koncepcję budowy i przekazu marki, bo w dużej mierze o markach będziemy tu mówić.
  • Zainspirować Was do działań i pracy w komunikacji i pokazać jak jest to szeroki obszar, gdzie pracę mogą znaleźć osoby o różnej wiedzy, umiejętnościach, cenach psychicznych i behawioralnych.
  • Przybliżyć różnorodność aspektów komunikacji marki, public relations, kampanii reklamowych, sponsoringowych, etc., i zaprezentować przekrój wszystkich dyscyplin komunikacji korporacyjnej.
  • Pokazać nie tylko, jak w organizacji tym zarządzać, co mówić, co komunikować, ale też jak przekazywać informacje i idee, do kogo i kiedy.
  • Zaprezentować dlaczego ważne są pewne mniej widoczne procesy czy spoiwa, które później przekładają się nie tylko na efektywność działania organizacji, ale też jej skuteczną komunikację.
  • Pokazać różnorodność narzędzi komunikacyjnych, operacyjnych, zarządzania i ewaluacji.
  • Pokazać case studies – tych marek, które komunikują dobrze i czasem tych, … co robią źle. To zostaje w głowie i nie ma potrzeby „odkrywać po raz drugi koła”, skoro zrobili to inni, a ta wiedza zostaje długo i potrafi zainspirować.
  • Umożliwić wzajemnie się poznanie i wymianę doświadczeń.
Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia adresujemy do tych, którzy rozumieją potrzebę komunikacji w dzisiejszym świecie nie tylko biznesu, ale każdej organizacji funkcjonującej w XXI wieku. W szczególności do zainteresowanych nabyciem praktycznej i najnowszej wiedzy z zakresu kompleksowej komunikacji organizacji z jej otoczeniem i wszystkimi grupami odbiorców.

Kierujemy je do tych wszystkich, którzy chcą nabyć nowych kompetencji, być może zmienić swoją drogę zawodową lub rozpocząć ją w innym obszarze niż planowali kiedyś.

Zapraszamy tych, którzy chcą zdobyć kompetencje komunikacyjne użyteczne w public relations, sponsoringu, CSR, reklamie, budowie i zarządzaniu marką oraz do managerów i pracowników:

  • departamentów komunikacji korporacyjnej, działów zarządzania marką
  • komórek PR w korporacjach, instytucjach i organizacjach
  • działów sponsoringowych oraz organizacji zajmujących się sponsoringiem
  • agencji PR i agencji sponsoringowych
  • stowarzyszeń i instytucji
  • działów komunikacji, informacji i promocji jednostek budżetowych zarówno centralnych, jak i samorządowych.

Powyższa lista to jednak początek profilu studentów, a nie jego koniec. Komunikacja jest kluczowa niemal w każdym obszarze, a elementy stanowiące podstawę programu są niezbędne w każdej organizacji.

Tematyka studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne z punktu widzenia marki, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych dziś trendach. Głównymi filarami są zajęcia poświęcone różnym aspektom public relations, budowie i zarządzania marką, strategii reklamy czy CSR i sponsoringowi. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.

  1. Komunikacja korporacyjna.
  2. Corporate identity.
  3. Budowa, zarządzanie i komunikacja marki.
  4. Public relations.
  5. Media relations.
  6. PR w social media.
  7. Prezentacje i wystąpienia publiczne/techniki wystąpień telewizyjnych.
  8. Komunikacja wewnętrzna i employer branding.
  9. Komunikacja sponsoringowa.
  10. Strategia reklamy i promocji.
  11. CSR.
  12. Badania efektywności.
  13. Zarządzanie w PR.
  14. Public affairs i lobbing.
  15. Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych.

Kontakt:

ul. Dobra 55 pokój 0.102

00-312 Warszawa

tel. (22) 55-20-285

e-mail: r.brzoska@uw.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów

Wiedza:

  • Absolwent(ka) ma wiedzę o znaczeniu strategicznego zarządzania przepływem informacji i synergii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Ma wiedzę o badaniach ilościowych, jakościowych w komunikacji korporacyjnej.
  • Ma wiedzę o rodzajach reklam, kanałach reklamowych, języku. Zna ogólne determinanty skuteczności reklamy. Ma wiedzę z zakresu komunikacji wizualnej, znaczenia identyfikacji wizualnej, sposobach oddziaływania poprzez obrazy na odbiorcę.
  • Ma wiedzę o sposobach budowy, zarządzania, pozycjonowania i komunikacji marki. Ma wiedzę o strategii komunikacyjnej, wewnętrznej i budowie employer branding. Ma wiedzę o marketingu sponsoringowym, produktach, komunikacji, planach i strategiach sponsoringowych. Ma wiedzę o CSR, roli w komunikacji i budowie marki.
  • Ma wiedzę o najważniejszych aspektach public relations, technikach wystąpień, skutecznej komunikacji z mediami. Ma wiedzę o przyczynach powstawania kryzysów, komunikacji kryzysowej, efektach działań i zaniechań działania w nagłych sytuacjach. Ma wiedzę o social media, ich funkcjonowaniu, specyfice, sposobach komunikacji poprzez social media.

Umiejętności:

  • Potrafi definiować cele, role, znaczenie, kluczowe wyzwania komunikacji korporacyjnej. Potrafi definiować i mapować interesariuszy, grupy docelowe swoich działań. Potrafi korzystać z szeregu narzędzi w komunikacji z otoczeniem i wybierać kanały komunikacyjne. Umie dobrać narzędzia ilościowe i jakościowe mierzenia efektywności działań komunikacji korporacyjnej.
  • Potrafi przygotowywać oferty sponsoringowe, budować strategie i plany aktywacyjne projektów. Potrafi planować działania w social media, dobierać kanały i sposoby komunikacji. Potrafi planować działania z zakresu CSR.
  • Potrafi przygotowywać wystąpienia publiczne, prezentacje, briefingi, konferencje prasowe i inne formy. Potrafi w podstawowym stopniu zarządzać kryzysem.
  • Potrafi przygotować plany komunikacji reklamowej, wybierać media i oceniać ich efektywność.

Kompetencje społeczne:

  • Rozumie potrzebę aktywnej i kreatywnej postawy wobec zarządzania informacją oraz konieczność planowania i mierzenia efektywności działań.
  • Rozumie zależność powodzenia komunikacji od pracy w grupie, właściwego podziału zadań i kompetencji oraz zaangażowania we wspólnie realizowane projekty.
  • Rozumie demograficzną, psychograficzną, behawioralną różnorodność odbiorców, a więc potrzebę badania swoich klientów i dopasowywania komunikatów do odbiorców.