Finanse i rachunkowo艣膰 przedsi臋biorstw

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Celem Studi贸w Podyplomowych Finanse i Rachunkowo艣膰 Przedsi臋biorstw jest przygotowanie uczestnik贸w do organizacji i prowadzenia rachunkowo艣ci w przedsi臋biorstwach, wykorzystania rachunkowo艣ci do podejmowania decyzji i sterowania procesami ekonomicznymi oraz us艂ugowego prowadzenia ksi膮g rachunkowych. Wiedza i umiej臋tno艣ci nabyte na studiach podyplomowych s膮 niezb臋dnym elementem pracy na stanowiskach finansowo-ksi臋gowych w biurach rachunkowych, dzia艂ach finansowo-ksi臋gowych przedsi臋biorstw oraz innych jednostkach prowadz膮cych ksi臋gi rachunkowe. Pozwalaj膮 r贸wnie偶 na skuteczne i efektywne wykonywanie zawodu ksi臋gowego, a tak偶e wykonywania innych zawod贸w i funkcji, w kt贸rych znajomo艣膰 wiedzy z zakresu rachunkowo艣ci jest szczeg贸lnie przydatna.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Do rekrutacji zapraszamy przede wszystkim:

  • absolwent贸w szk贸艂 wy偶szych, w szczeg贸lno艣ci kierunk贸w finansowych i ekonomicznych,
  • przedsi臋biorc贸w samodzielnie prowadz膮cych dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮,
  • osoby posiadaj膮ce praktyk臋 w zakresie rachunkowo艣ci, finans贸w czy podatk贸w pragn膮ce poszerzy膰 swoje kompetencje zawodowe z zakresu organizacji i prowadzenia rachunkowo艣ci.

Rachunkowo艣膰 finansowa 

  • teoretyczne podstawy, podstawowe zasady, cechy jako艣ciowe, zasady pomiaru i klasyfikacji informacji, normy prowadzenia rachunkowo艣ci, organizacja i kontrola wewn臋trzna;
  • zasady og贸lne prowadzenia ksi膮g rachunkowych, dokumenty ksi臋gowe, okresy sprawozdawcze, inwentaryzacja, dokumentacja rachunkowo艣ci;
  • zagadnienia rachunkowo艣ci finansowej, w szczeg贸lno艣ci dotycz膮ce wyceny i ewidencji: sk艂adnik贸w aktyw贸w trwa艂ych (warto艣ci niematerialnych i prawnych, rzeczowych aktyw贸w trwa艂ych, aktyw贸w finansowych, nale偶no艣ci d艂ugoterminowych); sk艂adnik贸w aktyw贸w obrotowych (zapas贸w, nale偶no艣ci, inwestycji kr贸tkoterminowych), przychod贸w i koszt贸w, ustalenia i podzia艂u wyniku finansowego, kapita艂贸w w艂asnych i obcych oraz innych aspekt贸w rachunkowo艣ci przedsi臋biorstw w szczeg贸lnych sytuacjach.

Sprawozdawczo艣膰 finansowa z elementami analizy

  • og贸lne zasady sporz膮dzania sprawozda艅;
  • analiza sytuacji maj膮tkowej, finansowej i dochodowej na podstawie sprawozdania finansowego.

Rachunek koszt贸w 

  • rodzaje i metody kalkulacji koszt贸w;
  • szacowanie koszt贸w;
  • klasyfikacja koszt贸w na potrzeby planowania i podejmowania decyzji.

System podatkowy

  • podatki bezpo艣rednie i po艣rednie w prowadzonej dzia艂alno艣ci gospodarczej;
  • zasady wykonywania podatk贸w;
  • kontrola podatkowa, egzekucja zaleg艂o艣ci podatkowych;

Ubezpieczenia spo艂eczne 

  • sk艂adki ZUS i fundusze pokrewne;
  • zasi艂ki z zabezpieczenia spo艂ecznego.

Prawo gospodarcze, administracyjne, pracy

  • elementy prawa pracy: stosunek pracy i zwi膮zane z nim obowi膮zki zak艂adu pracy i pracownika, BHP;
  • elementy prawa cywilnego: w艂asno艣膰 i inne prawa rzeczowe, umowy i zobowi膮zania umowne, sp贸艂ka cywilna, formy wymagane dla wa偶no艣ci czynno艣ci prawnych;
  • elementy prawa administracyjnego, w tym post臋powanie administracyjne;
  • elementy prawa o dzia艂alno艣ci gospodarczej, w tym podstawowe poj臋cia prawa handlowego, powstawanie oraz funkcjonowanie i likwidacja podmiot贸w gospodarczych, podstawy prawne dzia艂alno艣ci podmiot贸w gospodarczych.

Bezpieczne i higieniczne warunki kszta艂cenia

Wyk艂ady, 膰wiczenia, warsztaty

Kontak:

mgr Anna Bia艂ous

tel. 857457732

e-mail: a.bialous@uwb.edu.pl

Organizator: Wydzia艂 Ekonomii i Finans贸w

Uczestnik otrzymuje:

艢wiadectwo uko艅czenia studi贸w podyplomowych

Wiedza:

  • Absolwent zna teoretyczne podstawy rachunkowo艣ci finansowej, zasady pomiaru i klasyfikacji informacji oraz normy prowadzenia rachunkowo艣ci.
  • Zna zasady og贸lne prowadzenia ksi膮g rachunkowych, dokumentacji rachunkowo艣ci, okres贸w sprawozdawczych oraz inwentaryzacji.
  • Posiada pog艂臋bion膮 wiedz臋 na temat wyceny i ewidencji sk艂adnik贸w aktyw贸w trwa艂ych i obrotowych, przychod贸w i koszt贸w, ustalania i podzia艂u wyniku finansowego, kapita艂贸w w艂asnych i obcych.
  • Zna og贸lne zasady sporz膮dzania sprawozda艅 finansowych oraz analizy sytuacji maj膮tkowej, finansowej i dochodowej przedsi臋biorstwa.
  • Rozumie rodzaje i metody kalkulacji koszt贸w, szacowania koszt贸w oraz klasyfikacji koszt贸w na potrzeby planowania i podejmowania decyzji w przedsi臋biorstwach.
  • Posiada wiedz臋 na temat podatk贸w bezpo艣rednich i po艣rednich, zasad wykonywania podatk贸w oraz kontroli i egzekucji zaleg艂o艣ci podatkowych.
  • Zna zasady zwi膮zane z ubezpieczeniami spo艂ecznymi, w tym sk艂adkami ZUS i funduszami pokrewnymi oraz zasi艂kami z zabezpieczenia spo艂ecznego.
  • Ma wiedz臋 na temat element贸w prawa pracy, cywilnego, administracyjnego oraz prawa o dzia艂alno艣ci gospodarczej.
  • Rozumie normy prawne reguluj膮ce procesy finansowe w przedsi臋biorstwie oraz podstawowe poj臋cia z zakresu prawa handlowego i funkcjonowania podmiot贸w gospodarczych.

Umiej臋tno艣ci:

  • Potrafi wykorzysta膰 posiadan膮 wiedz臋 do prawid艂owego prowadzenia ksi膮g rachunkowych oraz organizacji rachunkowo艣ci w przedsi臋biorstwach.
  • Umie sporz膮dza膰 sprawozdania finansowe oraz przeprowadza膰 analiz臋 sytuacji maj膮tkowej, finansowej i dochodowej na podstawie tych sprawozda艅.
  • Potrafi szacowa膰 koszty, klasyfikowa膰 je oraz wykorzysta膰 wiedz臋 z zakresu rachunku koszt贸w do podejmowania decyzji w przedsi臋biorstwie.
  • Sprawnie pos艂uguje si臋 przepisami prawa i nakazami etyki w debacie i codziennej praktyce zawodowej.
  • Potrafi eliminowa膰 zachowania sprzeczne z wymogami prawa, kieruj膮c zespo艂em.
  • Poprawnie formu艂uje wypowiedzi w j臋zyku prawnym i prawniczym, komunikuj膮c si臋 w ramach pracy w zespole.
  • Umie przygotowywa膰 opracowania pisemne, formu艂owa膰 wypowiedzi ustne i prowadzi膰 debaty na tematy z zakresu prawa medycznego i bioetyki.
  • Jest 艣wiadom potrzeby sta艂ego pog艂臋biania swojej wiedzy oraz potrafi planowa膰 w艂asny rozw贸j i ukierunkowywa膰 innych w tym zakresie.

Kompetencje spo艂eczne:

  • Krytycznie ocenia posiadan膮 wiedz臋 z zakresu rachunkowo艣ci i prawa medycznego oraz jest got贸w do jej uzupe艂niania i doskonalenia.
  • Jest otwarty na nawi膮zywanie relacji spo艂ecznych oraz zasi臋ganie opinii ekspert贸w w przypadku trudno艣ci.
  • My艣li i dzia艂a w spos贸b przedsi臋biorczy.
  • Wype艂nia zobowi膮zania spo艂eczne, inspiruje i organizuje dzia艂alno艣膰 na rzecz 艣rodowiska spo艂ecznego, maj膮c na celu jako艣膰 wykonywanych 艣wiadcze艅 medycznych oraz prawnych.
  • Aktywnie funkcjonuje w organizacjach i instytucjach, pe艂ni r贸偶ne role spo艂eczne, odpowiedzialnie i etycznie pe艂ni role zawodowe oraz rozwija dorobek zawodu i zasady etyki zawodowej.
  • Wykorzystuje zdobyt膮 wiedz臋 do antycypowania zjawisk spo艂ecznych i politycznych, okre艣lania kierunk贸w ich rozwoju oraz prawid艂owego ustalania problem贸w poznawczych i praktycznych w zakresie funkcjonowania organizacji i instytucji oraz ich rozstrzygania.