PODSTAWY ZARZĄDZANIA
- Wprowadzenie do zarządzania wartością IT
- Podstawy zarządzania finansami
- Zarządzanie procesowe
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w IT
- Zarządzanie komunikacją w organizacji
- Zarządzanie wartością klienta. Zarządzanie relacjami z klientami
DOPASOWANIE STRATEGICZNE IT
- Rola IT w strategii przedsiębiorstwa
- Nadzór IT (IT Governance)
- Pomiar i zarządzanie dopasowaniem biznes-IT
- Zarządzanie architekturą korporacyjną (TOGAF)
- Zarządzanie strategiczne usługami IT
- Budowa katalogu usług IT
DOSTARCZANIE WARTOŚCI PRZEZ IT
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Analityka biznesowa i Big DataZarządzanie finansami usług IT
- Analiza opłacalności outsourcingu IT
- Controlling i budżetowanie w IT
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI I ZDOLNOŚCIAMI IT
- Rozwój, utrzymanie i ciągłe doskonalenie usług IT zgodnie z ITIL® V3
- Stosowanie ITIL: aspekty projektowe, rola modelu referencyjnego i narzędzi, studia przypadków
- Zarządzanie projektem, programem i portfelem projektów
- Zarządzanie portfelem projektów
- Zarządzanie wytwarzaniem oprogramowania metodami zwinnymi (AGILE, SCRUM)
- Rozwój i utrzymanie IT zgodnie z DevOpsLean IT – ciągłe doskonalenie organizacji IT
- Outsourcing IT. Strategie sourcingu. Modele finansowe i modele SLA. Renegocjacje kontraktów outsourcingowych
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM I RYZYKIEM IT
- Zarządzanie ryzykiem korporacyjnym i ITBudowa zintegrowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z ISO27001Zarządzanie ciągłością biznesu i IT
- Cyberbezpieczeństwo – zasady i przepisy polskie i unijne
POMIAR WYDAJNOŚCI I AUDYT IT
- Strategiczna karta wyników IT (IT Balanced Scorecard)
- Zarządzanie i audyt IT w oparciu o COBIT
ASPEKTY PRAWNE ZARZĄDZANIA IT
- Umowy w IT
- Prawo autorskie w IT
SEMINARIA DYPLOMOWE
- Wykład zakończeniowy: Zarządzanie IT budujące wartość – interaktywne studium przypadku.