Compliance w organizacji

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Studia s膮 realizowane w 100% online i maj膮 na celu przygotowanie specjalist贸w w obszarze compliance w organizacjach. Zaj臋cia koncentruj膮 si臋 na zapewnieniu zgodno艣ci z przepisami prawa oraz regulacjami wewn臋trznymi, zarz膮dzaniu ryzykiem zgodno艣ci, przeciwdzia艂aniu nadu偶yciom, ochronie danych osobowych i zapewnieniu transparentno艣ci praktyk biznesowych. Celem jest rozwijanie umiej臋tno艣ci zwi膮zanych z zarz膮dzaniem procedurami korporacyjnymi, budowaniem relacji z organami prawnymi oraz ochron膮 tajemnicy handlowej.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
  • Prawnik贸w pragn膮cych poszerzy膰 wiedz臋 w zakresie compliance
  • Os贸b z wy偶szym wykszta艂ceniem, kt贸re chc膮 rozwija膰 karier臋 w zarz膮dzaniu ryzykiem zgodno艣ci
  • Os贸b z uprawnieniami decyzyjnymi w zakresie budowy program贸w compliance
  • Specjalist贸w z dzia艂贸w prawnych, audytu, kontroli wewn臋trznej, finans贸w, relacji z inwestorami, bezpiecze艅stwa i ochrony danych
  • Os贸b odpowiedzialnych za zarz膮dzanie ryzykiem i przeciwdzia艂anie nadu偶yciom
  • Audytor贸w i specjalist贸w kontroli wewn臋trznej
  • Przedsi臋biorc贸w, manager贸w, w艂a艣cicieli startup贸w
  • Cele dzia艂alno艣ci i otoczenie prawne organizacji
  • System kontroli wewn臋trznej i audyt wewn臋trzny oraz standardy wspieraj膮ce compliance
  • Compliance jako element systemu zarz膮dzania organizacj膮. Organizacja i zarz膮dzanie zespo艂em compliance. Charakterystyka Compliance Officera
  • Etyka i 艂ad korporacyjny jako fundament kultury organizacyjnej
  • Zarz膮dzanie ryzykiem, identyfikacja, analiza, ocena i monitoring ryzyka (ISO 31000)
  • Przeciwdzia艂anie nadu偶yciom i przest臋pstwom gospodarczym
  • Zarz膮dzanie ryzykiem korupcji (ISO 37001), konfliktem interes贸w i oszustw, certyfikacja programu antykorupcyjnego
  • Polityka i metody zg艂aszania niezgodno艣ci, sygnali艣ci (whistleblowing), ochrona os贸b zg艂aszaj膮cych naruszenia (Dyrektywa PUiR 2019/1937), prowadzenie post臋powa艅 wyja艣niaj膮cych, weryfikacja partner贸w biznesowych, programy szkoleniowe dla pracownik贸w, wsp贸艂praca z regulatorami rynku
  • Zarz膮dzanie ryzykiem braku zgodno艣ci (ISO 37301)
  • Obszary dzia艂alno艣ci, programy compliance - metodyka i przyk艂ady. Tworzenie i wdra偶anie zasad (polityk) i procedur - metodyka i dobre praktyki, wymagania AML, MDR i anty-trust w organizacjach niefinansowych
  • Tworzenie i wdra偶anie zasad (polityk) i procedur - metodyka i dobre praktyki
  • Compliance w bankowo艣ci, rekomendacja H, UOKiK
  • Kodeks post臋powania dla partner贸w, UK Modern Slavery Act, odpowiedzialny biznes (CSR, ISO 29000). ESG - raportowanie zr贸wnowa偶onego rozwoju zgodnie z regulacjami UE
  • RODO - ochrona danych osobowych
  • Ryzyko technologiczne (ISO 27001), bezpiecze艅stwo informacji, cyberbezpiecze艅stwo
  • Ryzyko technologiczne, zapewnienie ci膮g艂o艣ci dzia艂alno艣ci (ISO 22301)
  • Zarz膮dzanie procesami, podzia艂 obowi膮zk贸w a odpowiedzialno艣膰
  • Efektywno艣膰 compliance, raportowanie wynik贸w programu compliance
  • Analiza 艣ledcza, trendy i nowe wyzwania w compliance, etyka cyfrowa
  • Zaj臋cia online za pomoc膮 platformy MS Teams
  • Metody praktyczne z elementami teorii
  • Indywidualne konto na platformie Microsoft 365 z dost臋pem do pakietu Office, Teams, Forms, OneDrive
  • Materia艂y dydaktyczne zamieszczone w MS Teams
  • Dost臋p do zasob贸w biblioteki Uniwersytetu Ekonomicznego

Koordynator CKU: Barbara Grzeszczak

  • Tel: 71 36 80 377
  • E-mail: barbara.grzeszczak@ue.wroc.pl

Uczestnik otrzymuje:

  • Certyfikat Specjalisty ds. Compliance / Compliance Officer
  • Prawo wpisu na Krajow膮 List臋 Audytor贸w, Kontroler贸w i Specjalizacji Powi膮zanych
  • Bezterminowe wsparcie merytoryczne od Rady Programowej PIKW

Wiedza:

  • Znajomo艣膰 przepis贸w prawnych dotycz膮cych compliance.
  • Wiedza o metodach zarz膮dzania ryzykiem zgodno艣ci.
  • Zrozumienie standard贸w oraz metod audytu wewn臋trznego i kontroli zgodno艣ci.
  • Wiedza na temat ochrony danych osobowych i zabezpiecze艅 technologicznych.

Umiej臋tno艣ci:

  • Umiej臋tno艣膰 tworzenia i wdra偶ania polityk oraz procedur compliance.
  • Umiej臋tno艣膰 zarz膮dzania programami compliance i przeciwdzia艂ania nadu偶yciom.
  • Umiej臋tno艣膰 prowadzenia szkole艅 dla pracownik贸w w zakresie compliance.
  • Umiej臋tno艣膰 analizy ryzyka i zarz膮dzania nim.

Kompetencje spo艂eczne:

  • Umiej臋tno艣膰 budowania transparentnych relacji z organami prawnymi i kontrahentami.
  • Umiej臋tno艣膰 efektywnego komunikowania si臋 i budowania zaanga偶owania pracownik贸w.
  • Umiej臋tno艣膰 dzia艂ania w zgodzie z etyk膮 i normami korporacyjnymi.