Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa z modu艂em nauczycielskim

Offer image
Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Celem studi贸w jest przygotowanie zawodowe daj膮ce kwalifikacje do pracy w bibliotece szkolnej, bibliotece w plac贸wce o艣wiatowej podleg艂ej Ministerstwu Edukacji Narodowej, oraz w bibliotekach naukowych i publicznych. Studia umo偶liwiaj膮 poznanie i zdobycie kompetencji w zakresie organizacji dzia艂alno艣ci bibliotecznej, nowoczesnych metod informacyjno-bibliotecznych, pracy z czytelnikiem, ewidencji zbior贸w, marketingu oraz uczestnictwa w pracy kulturalno-o艣wiatowej.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
Kategorie:

Studia s膮 kierowane do os贸b posiadaj膮cych uko艅czone studia II stopnia lub jednolite magisterskie na dowolnych kierunkach oraz przygotowanie pedagogiczne, kt贸re chc膮 uzyska膰 kwalifikacje do pracy w r贸偶nych typach bibliotek oraz instytucjach zajmuj膮cych si臋 informacj膮 i dokumentacj膮.

  • Bibliotekarstwo 1
  • Historia medi贸w
  • Infobrokering
  • Animacja kultury
  • Zintegrowane systemy biblioteczne
  • Kategoryzacja i indeksowanie danych
  • Czytelnictwo
  • Bibliotekarstwo 2
  • Systemy informacji naukowej
  • Digitalizacja i multimedia
  • Bibliotekarstwo 3
  • Nowoczesne technologie informacyjne
  • Ewidencjonowanie i archiwizacja zbior贸w
  • Marketing w bibliotekach
  • Biblioterapia i bajkoterapia
  • Praktyka zawodowa
  • Zaj臋cia stacjonarne
  • Wyk艂ady online
  • 膯wiczenia praktyczne
  • Praktyki zawodowe
  • Praca w grupach
  • Projekty indywidualne i grupowe

Biuro Rekrutacji:

  • E-mail: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl
  • Telefon: 12 662 74 80

Organizator studi贸w: Instytut Nauk o Informacji

Uczestnik otrzymuje:

艢wiadectwo uko艅czenia studi贸w podyplomowych

Wiedza:

  • Wiedza z zakresu nauk o komunikacji spo艂ecznej i mediach oraz dziedzin pokrewnych.
  • Wiedza o organizacji bibliotek i instytucji informacji oraz przepisach prawnych dotycz膮cych ich dzia艂alno艣ci.
  • Wiedza na temat opracowania, typologii i organizacji dokument贸w i metadanych.
  • Znajomo艣膰 nowoczesnych technologii i metod w spo艂ecze艅stwie informacyjnym.
  • Wiedza o wsp贸艂czesnej literaturze popularnej oraz literaturze dla dzieci i m艂odzie偶y.
  • Znajomo艣膰 przepis贸w dotycz膮cych instytucji informacji i w艂asno艣ci intelektualnej.
  • Wiedza o metodach marketingowych i public relations w instytucjach informacyjnych.
  • Rozumienie zasad funkcjonowania wsp贸艂czesnego o艣rodka informacji.
  • Wiedza na temat pracy z u偶ytkownikami informacji.
  • Wiedza na temat digitalizacji i nowoczesnych technologii informacyjnych.

Umiej臋tno艣ci:

  • Umiej臋tno艣膰 stosowania wiedzy teoretycznej i praktycznej w sytuacjach profesjonalnych.
  • Umiej臋tno艣膰 zarz膮dzania plac贸wk膮 biblioteczn膮 zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami.
  • Umiej臋tno艣膰 opracowywania dokument贸w i 藕r贸de艂 informacji.
  • Umiej臋tno艣膰 organizowania i prowadzenia pracy z u偶ytkownikami informacji.
  • Umiej臋tno艣膰 korzystania z nowoczesnych technologii i serwis贸w internetowych.
  • Umiej臋tno艣膰 tworzenia i redagowania przekaz贸w informacyjnych.
  • Umiej臋tno艣膰 planowania i organizowania dzia艂alno艣ci informacyjnej i kulturalnej.
  • Umiej臋tno艣膰 stosowania regu艂 marketingowych w promocji.
  • Umiej臋tno艣膰 korzystania z wyszukiwarek i system贸w informacji.
  • Umiej臋tno艣膰 prowadzenia dzia艂a艅 dydaktycznych z wykorzystaniem biblioterapii i bajkoterapii.

Kompetencje spo艂eczne:

  • 艢wiadomo艣膰 potrzeby permanentnego uzupe艂niania wiedzy i umiej臋tno艣ci.
  • Udzia艂 w 偶yciu kulturalnym 艣rodowiska pracy.
  • 艢wiadomo艣膰 odpowiedzialno艣ci za tworzenie i upowszechnianie tre艣ci.
  • Rozumienie warto艣ci humanistycznych w kontek艣cie technologii informatycznych.
  • Docenianie tradycji i dziedzictwa kulturowego.
  • 艢wiadomo艣膰 odpowiedzialno艣ci za zachowanie dziedzictwa kulturowego.
  • Aktywno艣膰 w samodzielnym i zbiorowym uczestnictwie w procesach komunikowania masowego.
  • Kszta艂towanie etycznych postaw wobec z艂o偶ono艣ci wsp贸艂czesnego komunikowania.
  • Rozumienie znaczenia 艣wiadomo艣ci informacyjnej dla efektywnego funkcjonowania w spo艂ecze艅stwie informacyjnym.
  • Kszta艂towanie i rozwijanie w艂asnych zainteresowa艅 kulturalnych.

Pozosta艂e korzy艣ci:

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do zajmowania stanowisk bibliotekarza w bibliotekach publicznych, naukowych, szkolnych oraz pedagogicznych i innych instytucjach zajmuj膮cych si臋 gromadzeniem, opracowaniem i udost臋pnianiem zbior贸w.